Archive for October, 2010

youp van ‘t hek versus t-mobile

Tuesday, October 26th, 2010

Youp is een aktie gestart tegen t-mobile. Dat vinden ze niet leuk. Wat  nou zo opvallend is aan het bericht is dat ze een webcare team hebben. Ik heb van andere mensen ook al gehoord dat als ze hun ervaringen twitteren dat er dan heel snel gereageerd wordt (upc was het toen) op de klaagzang. Dat is wel apart. Je meldt een probleem bij een servicedesk en komt absoluut niet verder. twitter je je probleem dan heb je binnen 2 dagen reaktie en wordt er wel aan gewerkt.

Het feit dat je een probleem hebt is dus niet belangrijk voor deze bedrijven maar het feit dat je het aan de heel grote klok hangt is wel voldoende reden er iets aan te doen. Het gaat dus nog steeds niet om de klant maar om de imageschade.

Om je problemen opgelost te hebben is er dus een gouden tip. Vooral niet naar de servicedesk bellen a veel cent per minuut maar twitteren. Je probleem wordt dan tenminste opgelost. Je weet wel gelijk dat je voor het bewuste bedrijf geen klant bent maar alleen stront maar ach, als je probleem maar opgelost wordt. toch?